מסלולי טיול ליד הכנרת30/03/2017

מסלולי טיול ליד הכנרת
אם אתם מתכננים חופשה בצפון ורוצים להתמקד בעיקר באזור הכנרת, תמצאו שם מגוון רחב של מסלולי טיול, שכדאי לכם לשלב במהלכה. חלק מהם מתאימים למטיבי לכת וחלק נפלאים למשפחות עם ילדים ואינם מצריכים יכולות פיזיות מיוחדות. כולם, ככלל, מוקפים בנופים נהדרים ומציעים את האווירה המופלאה שיש לצפון להציע. באילו מסלולי טיול ליד הכנרת מדובר? הנה סקירה קצרה על ארבעה מהם:

1. שביל אל מול כנרת – המסלול הבא נמצא צפונית לכנרת ומומלץ לצאת אליו במהלך האביב וגם בחורף. בתקופה זו מזג האוויר נעים מאד ועומס החום, האופייני לקיץ, איננו מורגש. המסלול כולל תצפית מרהיבה אל הכנרת עצמה ואל הרי רמת הגולן וגם ביקור בהר ארבל המפורסם. מי שבוחר לצאת אליו בין החודשים דצמבר וינואר יגלה פריחה קסומה של היקינטון המזרחי, הנחשב לאחד מפרחי הבר היפים ביותר בארץ. מסלול טיול זה מתחיל בשמורת ארבל עצמה והוא מסתיים בכביש 90, שנמצא צפונית לטבריה. זהו מסלול מסומן בדרגת קושי רגילה. הוא כולל תצפית מהארבל, ביקור במצפור "אל מול כנרת", ירידה במסלול תלול יחסית כשמצדו צוקים מרשימים. הוא כולל גם ביקור בעינות קוצר והוא מתחבר עם שביל ישראל.

2. טיול ביער שוויץ – מסלול טיול זה הוא מסלול פשוט, שמתאים לכל המשפחה. הוא כולל גם תצפית לכנרת עצמה ואפשר לעשות אותו הן באופן רגלי והן באופניים למי שרוצה. יער שוויץ הוא יער שנמצא דרומית לטבריה. אפשר להגיע אליו דרך כביש 768, המקשר בין טבריה עלית לצומות אלומות. מסלול הטיול ביער שוויץ הוא מסלול שאורכו כ – 1 ק"מ לכל כיוון, והוא נמשך בין חמי שעה ל – 45 דקות הליכה. הוא מסומן בצבע כחול ונעשה כולו בשביל מסודר. אפשר למצוא לאורכו ספסלים הצופים אל הנוף ונקודות חמד שונות. מומלץ גם לעצור בו לפיקניק של כמה שעות ולהמשיך אחר כך לטיול בסביבה.

וילות נופש בכנרת

3. חורשת האקליפטוסים וביקור בירדנית – מסלול זה, שהוא חלק ממסלול סובב כנרת, הוא מסלול קל מאד, המתאים גם הוא לכל הגילאים, לכל המשפחה. הוא מתחיל מאתר הטבילה לצליינים – הירדנית, שנמצא בכניסה לקיבוץ כנרת. שם גם יש תצפית על סכר דגניה, שנבנה עוד בשנת 1932. המסלול מסומן בכחול-לבן-כתום והוא עובר בתוך חורשת האקליפטוסים, אותה נטעו החלוצים שהגיעו אל המקום. בסמוך אליה אפשר לפגוש במהלך הטיול גם בית משאבות ישן, שנבנה בשנת 1911 ואחר כך גם בריכת דגים. הטיול ממשיך לבית הקבות של הקיבוץ, שם קבורה רחל המשוררת וגם נעמי שמר, המוכרת לכולנו בזכות שיריה.

4. עין נון – המסלול הזה, שנמצא בסמוך לכנרת, מתאים לביקור לאורך כל השנה ואפשר לעשות אותו רגלית, באופניים או ברכב. עין נון הוא מעיין גדול מאד באזור הכנרת, שמימיו רדודים יחסית. הוא נמצא בסמוך לשביל ישראל וגם ליד תוואי אופניים סובב כנרת. מגיעים אליו מכביש 90, מהכניסה למגדל. יש בו בריכה רדודה, שסביבה עצי אקליפטוס גדולים.